SALGSVILKÅR
1. Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer på
https://www.vaghuset.no/ (heretter «nettbutikken»), eid og drevet av Vaghuset. Ved å handle i vår nettbutikk godtar du disse vilkårene. Vi anbefaler at du leser gjennom betingelsene nøye før du gjennomfører en bestilling.
2. Partene
Selgere er Harald Håkenstad og Herman Håkenstad, https://vaghuset.no, harald@vaghuset.no, +47 482 75 000, Org. nr 927213141,
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Priser og betaling
Alle priser i nettbutikken er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva) der dette er aktuelt. Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg og oppgis ved utsjekk.
Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:
- Kreditt-/debetkort
- Vipps
Betalingen trekkes fra kundens konto ved bekreftelse av bestillingen, med mindre annet er avtalt.
4. Leveranse
Vi sender varene våre til adresser i Norge. Eventuelle forsinkelser som følge av forhold utenfor vår kontroll, som transportforsinkelser, vil vi varsle deg om.
Varene blir sendt 1-2 dager etter bestilling. Tiden det tar å få varen varierer, men det tar som oftest 3-4 virkedager før varen er hos deg.
Fraktkostnader legges til totalbeløpet ved utsjekk og vil være synlige før du bekrefter bestillingen.
5. Angrerett
I henhold til angrerettloven har du 14 dagers angrerett ved kjøp av varer i nettbutikken. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. For å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed innen fristens utløp. Du kan benytte
deg av angrerettskjemaet som er vedlagt leveringen eller sende en skriftlig melding via e-post.
Varen må returneres i samme stand som ved mottak, i original emballasje, og med alle merkelapper intakte. Kunden er ansvarlig for returfrakt ved bruk av angreretten. Når vi har mottatt og kontrollert returen, refunderer vi kjøpsbeløpet
innen 14 dager.
6. Retur og reklamasjon
Ved retur som følge av angrerett eller reklamasjon må varen sendes tilbake til oss innen rimelig tid. Ved reklamasjon på grunn av feil eller mangler ved varen dekker vi fraktkostnadene, mens kunden dekker returkostnadene ved bruk av
angreretten. Varen skal være i samme stand som ved mottak, og helst returneres i original emballasje.
Ved godkjent reklamasjon dekker vi alle utgifter, inkludert frakt, og tilbyr reparasjon, ombytting eller refusjon i henhold til norsk forbrukerkjøpslov.
7. Klagehåndtering
Skulle du ha en klage angående et kjøp, levering eller en vare, ber vi deg kontakte oss så raskt som mulig på harald@vaghuset.no. Vi forplikter oss til å håndtere klager så raskt som mulig og gi deg et svar
innen 14 dager. Dersom klagen ikke løses til din tilfredshet, kan saken videreføres til Forbrukerrådet for mekling.
8. Personvern
Vi behandler personopplysninger i henhold til personvernloven (GDPR). Ved å handle i vår nettbutikk samtykker du til at vi lagrer nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre bestillingen, samt kontakte deg om nødvendig. Vi deler
ikke informasjonen din med tredjepart uten ditt samtykke, med mindre dette er nødvendig for å gjennomføre transaksjonen (f.eks. betalingsleverandør eller transportør).
9. Endring av salgsbetingelser
Vaghuset forbeholder seg retten til å endre salgsbetingelsene når som helst. Eventuelle endringer publiseres på denne siden, og vi oppfordrer deg til å lese gjennom betingelsene ved hvert kjøp.
10. Kontaktinformasjon
For spørsmål knyttet til kjøp, angrerett, reklamasjon eller annet, ta kontakt med oss via e-post på harald@vaghuset.no.
11. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.